Att bo på Drottninggatan

Ett modernt boende. Mitt i stan!

Från boendet på Drottningen i det anrika kvarteret Karl XV har du bara några hundra meter till Knutpunktens tåg, bussar och färjor, till badstränder och till Gröningen, till Dunkers kulturhus, Konserthuset och Stadsteatern och till den bästa shopping stan erbjuder. Med Rådhuset tvärs över gatan och Kärnan ett par hundra meter bort har du hela Helsingborgs historia för dina fötter. Du bor alldeles intill Öresund, så bara ta på dig badrocken och gå ner på stranden... Och med stans planerade ombyggnaden av gamla färjestationsområdet kommer läget att bli ännu bättre.

Fastigheten byggdes av Skanska på den plats där det tidigare bara var en P-plats och där tidigare ändå tågen gick fram genom stan ledda av mannen med den röda flaggan... Inflyttningen skedde 1 oktober år 2000.

Trots sitt centrala läge med den täta trafiken på Drottninggatan hör du knappast något buller tack vare fönstrens konstruktion. Och att tågen faktiskt passerar i sina tunnlar under huset märker du aldrig.

Vi har en innergård där de lägst belägna lägenheterna har sina uteplatser. Där finns också en stor gemensam yta.

Under bostäderna finns garage, där alla lägenheter har en parkeringsplats. Det finns också två cykelrum.

Fjärrvärme, självklart. Individuell mätning och debitering av el- och vatten-förbrukning sparar pengar åt föreningen och ger en rättvis fördelning av kostnaderna. Fastigheten har en optimal energiklassning.

TV, bredband och telefoni ("triple play") till alla lägenheterna via ComHem till ett mycket förmånligt pris.

Information till och från medlemmar sker via medlemsmöten, mail, hemsida och Facebook-sida.

En välskött förening med bra ekonomi och låg boendekostnad. Inte minst på grund av stort engagemang bland föreningens medlemmar. Grannsamverkan!